TEMET Oy | Global Voicelink GVL Oy
Ota yhteyttä

Temet uudisti koko ICT-ympäristönsä

 

Temet Oy toteuttaa erilaisia suojaratkaisuja, joita käytetään väestönsuojelussa sekä tärkeissä sotilas-, kriisinhallinta- ja teollisuuskohteissa. Asiantuntijat ovat asiakkaidensa tukena aina suojien suunnittelusta toteutukseen ja hoitavat tarvittaessa kohteen koko elinkaaren hallinnan.

Vuonna 2012 Temetissä huomattiin, ettei ICT-ympäristö ole ajan tasalla, eikä se vastaa käyttäjiensä vaatimuksia. Edessä oli koko järjestelmän uusiminen: työasemat, verkko, palvelimet, palomuuri sekä tietoturva- ja varmistusratkaisu. Samalla uudistettiin myös toiminnanohjausjärjestelmä sekä sen käyttämä palvelin.

Toimittajaksi valittiin VoiceLink. Yksi tärkeimmistä valintakriteereistä oli kotimaisuus sekä yrityksen tausta. ”Halusimme yhteistyöhön suomalaisen, osaavan ja yrittäjävetoisen kumppanin kanssa. Uskomme, että yrittäjä palvelee parhaiten toista yrittäjää”, kertoo IT-Manager Jukka Vesterinen Temet Oy:stä.

 

1,5 vuoden uudistushanke eteni ongelmitta

Mittava 80 käyttäjän projekti vaati hyvän etukäteissuunnittelun. Hanke toteutettiin 1,5 vuoden aikana suunnitellusti. Loppukäyttäjät huomasivat, että uudistettu järjestelmä toimii paremmin, ja etenkin jaettujen verkkolevyresurssien käyttö nopeutui huomattavasti. Samalla otettiin käyttöön mm. jaetut kalenterit sekä työasemien etätuki. Vikatilanteessa työaseman käyttäjä ottaa yhteyttä VoiceLinkin tukeen, joka ratkoo ongelmat etäyhteyden kautta. Työntekijä voi jatkaa omaa työtänsä vain pienellä viiveellä, työpäivä ei kulu huollon odotteluun.

Liikkuville työntekijöille rakennettiin uuden palomuurin avulla turvallinen Remote Desktop -etäyhteys. Näin työntekijä pääsee hyödyntämään palvelimen ohjelmistoja ja tiedostoja, mistä tahansa suojatulla, varmistetulla VPN-yhteydellä.

Temetin palvelimet on virtualisoitu, jolloin järjestelmät saadaan tiivistettyä pienempään palvelintilaan. Virtualisointi mahdollistaa laitteiston tehokkaamman käytön, ja näin säästetään tietoturva- ja sähkökustannuksissa. Tärkeä osa kokonaisratkaisua on VoiceLinkin ylläpito- ja varmistuspalvelu. Vikatilanteissa hälytys asiakkaan järjestelmästä tulee suoraan VoiceLinkin tekniseen tukeen. Varmistusratkaisu pitää taas liiketoiminnan kannalta tärkeät tiedot aina tallessa. Kokonaisuutta täydentää luotettava tietoturva.

 

”Minulle esitetään aktiivisesti parannusehdotuksia”

IT-Manager Jukka Vesterinen, Temet Oy: “Olen erittäin tyytyväinen ICT-kumppanimme palveluun. Keskitämme nyt kaikki tietotekniikkahankinnat VoiceLinkille: perusratkaisun lisäksi nimipalvelut, pilvipalvelut sekä lisenssit, kuten Microsoft Office 365. Pyyntöihimme reagoidaan nopeasti. Tuki on hyvin tavoitettavissa, tarvittaessa myös toimistoajan ulkopuolella. Lisäksi minulle esitetään aktiivisesti parannusehdotuksia. Ehkä juuri siksi meillä ei ole ollut ollenkaan isompia järjestelmävikoja.”

Tarvitsetko kumppanin IT-ratkaisuihin? Kysy lisää

Global Voicelink GVL Oy

Läkkisepäntie 11, 00620 HELSINKI (09) 41 500 510

Tilaa uutiskirje

Jätä yhteystietosi niin olemme sinuun yhteydessä!